A Renault 5 Turbo a rali történetének egyik ikonikus típusa volt – számunkra pedig különösen kedves, amikor a Ferjáncz–Tandari páros vezette az 1985-ös Costa Brava Rallyn. A kis méretű, turbófeltöltős, hátsókerék-hajtású francia versenygép remekül szerepelt a szűk, kanyargós hegyi pályákon, és Ferjáncz Attila kezei alatt méltón képviselte a magyar autósportot nemzetközi színtéren is.
Ez a Tarmac Works által kiadott 1:64-es modell hűen idézi meg az eredeti autó karakterét, a sárga-kék Costa Brava dekorral és a legendás 11-es rajtszámmal. A modell fém karosszériával, részletesen kidolgozott műanyag alkatrészekkel és gumiból készült kerekekkel rendelkezik. Egyáltalán nem gurul könnyedén, és semmi nem nyitható rajta, ez a darab kifejezetten gyűjtőknek készült, nem játék céljára.
Külön figyelmet érdemel a matricázás: matricái kifejezetten szépen, de az eredeti dohányreklámokat egy külön tasak tartalmazza. Ezeket saját kezűleg kell felhelyezni a modellre. A módszer nagyon egyszerű: a kivágás után vízbe kell áztatni néhány másodpercig, és ezután csipesszel egyszerűen felhelyezhetők a matricák a modellre. Matricalágyítóra nincs szükség, egy fültisztító pálcika tökéletesen megteszi a végső igazításhoz és a víz felitatásához. A matricákat tartalmazó papír hordozó megmutatja, hogy melyik matrica hova kerüljön, de egy eredeti fotó előkészítése sem árthat a pontossághoz.
A modell egy áttetsző plexi vitrinben, feliratozott talapzaton érkezik – méltó helye lehet bármely hazai vagy nemzetközi ralira fókuszáló gyűjteményben.