ÁSZF
Általános szerződési feltételek
1. A Szolgáltató
(i) A ModellGarázs webáruházat az Economic Stúdió Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: „Szolgáltató”) üzemelteti.
(ii) A ModellGarázs web címe: modellgarazs.hu („Weboldal”),
(iii) A Szolgáltató cégneve: Economic Stúdió Korlátolt Felelősségű Társaság
(iv) A Szolgáltató székhelye: 2800 Tatabánya, Komáromi u. 12.
(v) A Szolgáltató postai címe: 2800 Tatabánya, Komáromi u. 12.
(vi) Nyilvántartási száma: Tatabánya város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala által kiadott csomagküldő kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 7087
(vii) A Szolgáltató adószám: 14635186-2-11
2. A megrendelés módja
1. A Weboldalon fogalmazott termékek megvásárlását célzó megrendelések leadása a modellgarazs.hu webáruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, a Weboldalon erre kialakított felületen keresztül.
2. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem tud elfogadni, az ily módon érkező rendelésekről/azok elutasításáról a Szolgáltató írásbeli visszaigazolást sem küld.
3. A Weboldalon keresztül leadott megrendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató elektronikus úton küldi meg a fogyasztók részére.
4. A megrendelés leadásához regisztrációra nincs szükség, de opcióként elérhető.
2. A megrendelés menete
2.1. A kiválasztott termék(ek) kosárba tételét követően átvételi és fizetési mód választandó. A megrendelés véglegesítésére és az ajánlat elküldésére vonatkozó gomb megnyomásával a fogyasztó ajánlatot tesz, mellyel fizetési kötelezettsége keletkezik.
2.2. A Szolgáltató „a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: „Korm. r.”) 15. § (2) bekezdésében foglaltaknak eleget téve külön is felhívja a fogyasztó figyelmét, hogy az ajánlat elküldéséhez szükséges, a Weblapon jól láthatóan jelölt gomb megnyomásával nyilatkozatot tesz, mely a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.
2.3. Ezen megrendelésre, mint vételi ajánlatra Szolgáltató a megrendeléstől számított legkésőbb 48 órán belül visszaigazolást küld. A visszaigazolás minden esetben tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, a szállítási feltételeket, a termék megnevezését és darabszámát, valamint a fogyasztó adatait. Amennyiben a megrendelés feltételeit is tartalmazó visszaigazolás nem érkezik meg az itt meghatározott 2 munkanapon belül, úgy a fogyasztó szabadul az ajánlati kötöttsége alól.
2.4. Az áru megvásárlásának technikai lépései a megrendeléstől az átvételig:
(i) A fogyasztó a Weblap felületén a megrendelést leadja.
(ii) Elektronikus úton néhány percen belül visszaigazolást kap arról, hogy megrendelését a rendszer fogadta.
(iii) A rendelést a Szolgáltató munkatársa ellenőrzi, majd elfogadja.
(iv) A rendelés elfogadásáról a Szolgáltató elektronikus úton küld visszaigazolást a fogyasztónak legkésőbb 2 munkanapon belül.
(v) A beérkezett megrendelést a Szolgáltató feldolgozza és az egyes tételekhez tartozó szállítási határidőkkel illetve esetlegesen tisztázandó kérdésekkel kiegészített megrendelés visszaigazolást küld a Vásárló részére elektronikus úton, a Vásárló e-mail címére.
(vi) A Szolgáltató ezt követően adja át a terméket a házhoz szállítást végző futárszolgálatnak, melynek személyéről a vonatkozó elektronikus úton megtett értesítésben tájékoztatást ad; avagy – személyes átvételre vonatkozó megrendelés esetén a Weblapon feltüntetett és a visszaigazolásban is megjelölt átvevőponton elhelyezi, melyről szintén értesítést küld.
(vii) A fogyasztó a folyamat ezen szakaszáig jogosult a megrendelését visszavonni /sztornózni. Ezen elállás e-mail formájában küldött elektronikus üzenet útján gyakorolható. Szolgáltató e-mail címe: [email protected], a fogyasztó küldő e-mail címe meg kell egyezzen a megrendelésben szereplő e-mail címmel. Ez esetben a Szolgáltató az elállás tényéről értesítést küld, a már kifizetett vételárat pedig 8 munkanapon belül visszautalja azon a módon, ahogyan annak teljesítése megtörtént, alapvetően arra a bankszámlára, melyről a vételár megfizetése történt.
(viii) Szolgáltató a megrendelés kézbesítésével/átadásával egyidejűleg bocsátja ki a megrendelés számláját.
(ix) Amennyiben fogyasztó a megrendelés során átvételi módnak a Szolgáltató átvevőpontján történő személyes átvételt választotta, Szolgáltató e-mailen értesíti fogyasztót arról, hogy a megrendelés átvehető. Fogyasztónak 8 nap áll rendelkezésére arra, hogy a megrendelést átvegye, a 9. naptól Szolgáltató jogosult törölni a megrendelést. Ebben az esetben Szolgáltató e-mailen értesítést küld a törlés tényéről a fogyasztónak, és 30 napon belül gondoskodik az előre átutalással, vagy bankkártyával kifizetett összeg visszafizetéséről.
(x) Az alább meghatározottak szerint gyakorolható elállás esetén a Szolgáltató a termék visszavételét követően haladéktalanul, elektronikus úton küld értesítést a termék visszavételéről. A termék vételárát a fent meghatározottak szerint levonás nélkül utalja vissza fogyasztó számlájára, illetve arra a bankszámlára, ahonnan a fizetés történt.
2.5. Szolgáltató külön is felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a Weboldalon forgalmazott termékek megvásárlásához nem szükséges regisztráció, azonban a regisztráció a Weboldalon ismertetett egyéb előnyökkel járhat.
2.6. A megrendelés leadásának és visszaigazolásának, továbbá a vásárlás során teendő egyéb nyilatkozatok nyelve a magyar; hasonlóképpen a megrendelés visszaigazolásával létrejött szerződés nyelve is a magyar. A Szolgáltató és a fogyasztó között létrejött szerződés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, melynek tartalmát Szolgáltató iktatja és elektronikus úton archiválja. Az iktatott szerződés archiválása olyan technikai eljárással történik, mely lehetővé teszi a szerződéssel kapcsolatos adatok visszakeresését és az azokhoz való hozzáférést. Az iktatási szám minden esetben a megrendelés azonosítószáma.
2.7. A Weboldalon forgalmazott termékek mellett feltüntetett árak forintban értendőek és az általános forgalmi adót tartalmazzák.
2.8. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Weboldalon csak olyan termékek jelenjenek meg, amelyek a megjelölt szállítási határidőn belül kézbesíthetőek, avagy átvételre felkínálhatóak. Ha azonban a megrendelt termék bármely oknál fogva nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről haladéktalanul, elektronikus úton értesíti a fogyasztót és a megfizetett ellenértéket haladéktalanul, de legkésőbb 3 (három) munkanapon belül visszautalja arra a bankszámlára, ahonnan annak utalását indították. A stornó tranzakcióval kapcsolatban a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
3. Elállás
3.1. A Korm. rendelet 21. §-a és 22. §-a alapján a fogyasztó indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül. A fogyasztó elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján e-mailben ([email protected]), illetőleg a Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja. A fogyasztó küldő e-mail címe meg kell egyezzen a megrendelésben megadott e-mail címmel.
3.2. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
3.3. Ezen jog gyakorlása során a termék átvételének időpontja az a nap, amelyen fogyasztó a megrendelt terméket átvette, házhoz szállítás esetében pedig az a nap, amikor a futártól a terméket kézhez vette. Ezen időpontok személyes átvétel esetén a termék átvételével együtt kapott számla, vagy nyugta révén; házhoz szállítás esetén pedig a futártól átvett nyugtával igazolhatóak.
3.4. A Korm. rendelet 23. § (4) bekezdése szerint termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja a termék ellenértékét, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
3.5. A fentiekre tekintettel a Weboldalon keresztül vásárolt termékek esetén, ha a fogyasztó él az elállás jogával, úgy a terméket vissza kell juttatnia az átvevőpontra, a vásárlást igazoló számlával együtt, ahol készpénzben, 14 napon belül, de nem azonnal kaphatja vissza a vételárat. Házhoz szállítás útján kézhez vett termék esetén saját költségén kell visszaküldenie a terméket a Szolgáltató raktárába (Economic Stúdió Korlátolt Felelősségű Társaság, 1063 Budapest, Szív utca 61). Szolgáltató legkésőbb a termék(ek) visszaérkezésétől számított 14 napon belül téríti vissza a visszaküldött termék(ek) vételárát.
3.6. Elállás esetén a fogyasztót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli. A termék(ek) vételárát Szolgáltató csak akkor téríti vissza, ha a fogyasztó a terméke(ke)t visszaszolgáltatta vagy kétséget kizáróan igazolta, hogy az(oka)t az elállási szándék bejelentésétől számított 14 napon belül visszaküldte: a két időpont közül a korábbi időpont veendő figyelembe.
3.7. Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal azonos fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a fogyasztó a más fizetési mód alkalmazásához kifejezett belegyezését adta. Más visszatérítési mód alkalmazása esetén a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
3.8. Utánvéttel visszaküldött csomagot a Szolgáltató nem vesz át, ez esetben a termék nem minősül visszaküldöttnek, így a szabályos visszaküldés időpontjáig a Szolgáltatót a fent meghatározott visszatérítési kötelezettség sem terheli.
3.9. Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából fakadó károk megtérítését.
3.10 A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
3.11. Szolgáltató ezúton tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a Korm. rendelet 29. §-a alapján nem gyakorolható az elállási jog az alábbi esetekben:
„a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállásra vonatkozó jogát.”
4. A termékekre vonatkozó kellékszavatosság
4.1. A megrendelt termékek hibája esetén a fogyasztó a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben.
4.2. A kellékszavatossági igény érvényesítése során fogyasztó kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna.
4.3. Ha a fogyasztó a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a fogyasztó kötelessége.
4.4. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
5. A megrendelésre vonatkozó egyéb szabályok
5.1. A Szolgáltató felel a Weboldalon megjelenő adatok pontosságáért és azért, hogy az ott megjelenő információk a valóságnak megfelelnek. Azonban a nyilvánvalóan téves, elírásból, a számítógépes rendszer hibás működéséből, vagy hibájából adódó információk, különösen a termék vételárát nyilvánvalóan tévesen (pl. 10.000,- Ft. helyett 1 Ft. vagy 10 Ft. összegben) feltüntetően ajánlat, különösen, ha a termék leírása a feltüntetett ár mértékére vonatkozóan eltérő adatokat tartalmaz, nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Árleszállítás, vagy akciók alkalmazása esetén Szolgáltató ennek tényét minden esetben külön közli. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban meghatározott rendelkezések irányadóak.
5.2. A Szolgáltató kizárja a felelősségét azon, a fogyasztót ért károk vonatkozásában, melyek abból adódnak, hogy a fogyasztó a Weboldalt az internet-szolgáltatás körében felmerülő hibából adódóan nem tudja elérni, avagy a Weboldal – a Szolgáltató súlyos gondatlanságát és szándékosságát kivéve – bármely oknál fogva a fogyasztó számára ideiglenesen nem elérhető.
5.3. A fogyasztó számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, amennyiben annak oka nincs összefüggésben a Weboldal használatával, avagy azzal összefüggésbe hozható annak ellenére, hogy Szolgáltató mindent megtett, mely egy webes szolgáltatótól elvárható annak érdekében, hogy a hardver és szoftver eszközeinek online terjedő vírusok, programok károkozásával szemben védett legyen, illetve azok továbbterjedését megakadályozza.
6. Hírlevél
6.1. A Szolgáltató jogosult a Weboldal felhasználói részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult.
6.2. A Szolgáltató nem ellenőrzi, hogy a felhasználó által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak-e illetve helytállóak-e.
6.3. A felhasználó a hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben Szolgáltató a továbbiakban a felhasználó részére hírlevelet, egyéb reklám jellegű értesítést nem küld, a felhasználó adatait pedig nyilvántartásából törli. A Szolgáltató adatkezelésre vonatkozó eljárását bővebben az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmazza.
7. Információ és panaszkezelés
7.1. Megrendelésével kapcsolatos bármilyen kérdésével, észrevételével forduljon a Szolgáltató székhelyén működő ügyfélszolgálat munkatársaihoz az [email protected] címen, illetve a +36 30 392 0995-ös telefonszámon (hétfő-csütörtök 10.00-17.00 között, illetve a Weboldalon jelzett időpontban).
7.2. Fogyasztói panaszügyintézés írásban történik az ügyfélszolgálaton keresztül, az [email protected] címen.
Hatályos: 2024. június 30. napjától.