Az első generációs Mustang, ami kategóriát teremtett

Ford Mustang 1964 1/2 - Welly - 1:18

Kevés autó van, amire tényleg azt lehet mondani, hogy mindent megváltoztatott. A Ford Mustang 1964 1/2-es változata pontosan ilyen volt. Egy új stílust, új életérzést és egy teljesen új kategóriát hozott magával, a pony cart. Most pedig megnézzük, hogyan sikerült ezt a legendát 1:18-as méretben újraalkotni a Wellynek.

A Mustang, ami mindent elindított

1964 tavaszán a Ford bemutatta a Mustangot, amivel egy új korszak kezdődött az autózásban. Ez az autó egy teljesen új kategóriát hozott létre, mégpedig a pony cart, amely a későbbi izomautók előszobája volt. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a Mustang bemutatója előtt két héttel már bemutattak egy szintén a pony carok közé tartozó modellt, mégpedig a Plymouth Barracudát, de ennek eladásai fényévekre voltak a Mustangétól.

Az első generációs Mustangot sokan csak „1964 1/2-es”-ként emlegetik. A siker a hátsókerék-meghajtásnak, a jó dizájnnak és koncepciónak, valamint az elérhető árnak volt köszönhető. Az autó egy új életérzést hozott: megfizethető sportosságot, látványos formát és a szabadság ígéretét.

Alapból soros hathengeres motorral érkezett, és rengeteg opcióval lehetett tuningolni, a fiatalok (és a lélekben fiatalok) imádták. Az első évben több mint 400 000 darabot adtak el belőle, ami egészen elképesztő siker volt.

Ezt az ikonikus autót alkotta meg a Welly, 1:18-as méretarányban, méghozzá egészen részletgazdag formában, többféle színben és kivitelben. Mi most a bézs színű hardtop verziót fogjuk alaposan szemügyre venni.

Ezt a színt a gyártó fehérnek nevezi, de akárhogy is nézzük inkább elefántcsont.

Ford Mustang 1964 1/2 - Welly - 1:18

Karosszéria és arányok

A Welly remekül eltalálta az eredeti Mustang formáját. Az arányok pontosak, az összkép abszolút hozza a '64-es érzést. A modell teljes egészében fémből készült, a díszítések és kiegészítők természetesen műanyagból vannak.

Az autó alja is szépen kidolgozott, és ez egyáltalán nem magától értetődő. Ami viszont kicsit ront az élményen, az a néhol pontatlan illesztés, például a fotózott modellen a bal oldali ajtót nem lehet tökéletesen síkba hozni a karosszériával. Ezek apróbb hibák, és inkább esztétikai jellegűek, de nem árt felkészülni rájuk.

Fényezés

Első ránézésre is szép, egyenletes, jó minőségű, igényes. Néhol apró foltok előfordulnak, de ezek egy törlőkendővel eltávolíthatók. Bár a Welly hivatalosan fehérként nevezi meg a színt, a valóságban inkább elefántcsont árnyalatnak mondanánk, és ez egyébként remekül áll az autónak. Könnyen elképzelhető, hogy eredetileg is volt ilyen szín, és azt fehérnek nevezték.

Ez a nézet áll a legjobban ennek a formának.

Látszik, hogy a bal oldali ajtót nem lehet teljesen síkba hozni a karosszériával. Természetesen nem minden modellen fordul elő, és annyira nem is zavaró.

Lámpák, tükrök, díszítések

A díszítések, lámpák és tükrök jól néznek ki, de nem árt némi távolságtartás. Közelről látszik, hogy nem csúcsminőségű modellről, hanem egy játékgyártó igényesen elkészített autójáról van szó. A részletek néhol kicsit durvábbak, egyszerűbbek, máshol viszont gyönyörűen kidolgozottak. Az autó eleje különösen jól mutat, itt meglepően finom és igényes kidolgozást kapunk.

A külső antenna viszont aránytalanul vastag, cserébe annyira rugalmas, hogy szinte lehetetlen letörni, ami praktikus, ha kézbe is akarjuk venni a modellt.

Szélvédők, ablakok

Az ablakok a kategóriának megfelelőek, víztiszták, alig torzítanak, jól át lehet látni rajtuk. Az ajtókban viszont nincs üveg.

Nyitható elemek, belső tér

A modell egyik legerősebb pontja. A motorháztető, csomagtartó és mindkét ajtó nyitható. A csomagtérben egy pótkerék kapott helyet, maga a tér viszont teljesen fekete műanyag.

A motortér külön dicséretet érdemel. Festett, fröccsöntött motorblokkot kapunk, ami a kategóriájához képest igazán részletes és látványos.

A belső tér pedig a modell legszebb része, annak ellenére, hogy teljesen fekete. A króm elemek, a formák és különösen a feliratok nagyon jól sikerültek. Látszik, hogy nem spóroltak a részletekkel, és ez sokat dob az összhatáson.

Kerekek és mozgathatóság

Ez is a modell egyik erőssége. A felnik szépek, a gumik gumiból készültek és szépen festettek. A modell nemcsak jól gurul, de az első kerekek el is fordíthatók, és ezzel együtt a kormány is mozog.

A rugózás elöl-hátul működik. Ami viszont hátrány, hogy a felfüggesztés nem mindig tökéletes, előfordulhat, hogy a kerekek nem állnak teljesen szimmetrikusan, kissé csálék. Itt persze semmi durva dologra nem kell gondolni, egyszerűen arról van szó, hogy az elfordíthatóság miatt a kerék tud egy kicsit lötyögni.

Feliratok és részletek

A modell feliratai és matricái hibátlanok, mind a külső, mind a belső rész igényesen feliratozott, szépen olvasható, esztétikus.

Összegzés

Némi kompromisszumot kötnünk kell, mert apró esztétikai hibák, pontatlanságok előfordulhatnak. Cserébe viszont kapunk egy masszív fém modellt, nyitható részekkel, nagyon szépen kidolgozott, részletes belsővel és kiváló ár-érték aránnyal.

És ne felejetsük el azt sem, hogy nem akármilyen autót készített el a Welly, hanem azt a Mustangot, amivel minden kezdődött.

Kapcsolódó termékek: