Melyik Ferrari 499P illik hozzád?
Ferrari 499P 2023 Le Mans győztes - Burago - 1:18, 1:24, 1:43
A Ferrari 499P 2023-as Le Mans győzelme sporttörténeti pillanat volt, a Bburago pedig gyorsan reagált, rögtön kiadta a győztes modellt háromféle méretarányban. Ha még nem tudod, melyik illik hozzád, segítünk. Megnéztük, mit tud az 1:18, az 1:24 és az 1:43 változat.
Visszatérés a csúcsra: a Ferrari 499P történelmet írt Le Mans-ban
2023-ban a Ferrari visszatért a hosszútávú versenyzés csúcsára, méghozzá olyan diadallal, amire senki nem számított. A 499P #51-es rajtszámú autója – fedélzetén Alessandro Pier Guidi, James Calado és Antonio Giovinazzi hármasával – megnyerte a Centenáriumi Le Mans-i 24 órás futamot, ezzel 58 év után ismét a Ferrari lett a győztes a világ egyik legnehezebb autóversenyén.
A 499P a Ferrari válasza volt a WEC új Hypercar szabályrendszerére. A versenygép egy hibrid prototípus, melynek szíve egy 3.0 literes, V6-os biturbó motor, amely az első tengelyen elhelyezett elektromos hajtással kiegészülve közel 680 lóerőt szabadít az aszfaltra. A gép nevét – a Ferrari hagyományai szerint – a motor egyhengeres űrtartalma ihlette: 499 köbcenti/henger.
A 499P nemcsak technikai szempontból lenyűgöző, de dizájnban is igazi Ferrari. Letisztult, mégis agresszív vonalak, piros-sárga versenyszínek és az ikonikus Scuderia embléma. Az #51-es autó az AF Corse csapat színeiben versenyzett, és végig stabil, kontrollált teljesítményt nyújtott a 24 órás megmérettetésen, többször is látványosan visszavéve a vezetést a Toyota ellenében. A végső győzelem nemcsak sporttörténeti jelentőségű, hanem komoly üzenet is volt. A Ferrari nemcsak visszatért, hanem uralni is képes a hosszútávú versenyzés világát.
A győztes trió: Pier Guidi, Calado, Giovinazzi
A Ferrari 499P #51 diadalához három kivételes pilóta kellett, akik nemcsak gyorsak, de megbízhatók is voltak, igazi hosszútávú specialisták.
Alessandro Pier Guidi, olasz pilóta, a Ferrari hosszútávú programjának egyik legfontosabb arca. Kétszeres WEC-bajnok (2017, 2021), akinek rutinja és nyugalma nélkülözhetetlen volt a 2023-as Le Mans-i sikerhez. Guidi évek óta a Ferrari egyik legstabilabb versenyzője, és győzelmével ő is bekerült a legendás Le Mans-győztes olaszok szűk elitjébe. Enzo Ferrari óta ő az egyik első olasz pilóta, aki olasz autóval és olasz csapattal diadalmaskodott a francia klasszikuson.
James Calado brit versenyzőként 2014 óta áll a Ferrari szolgálatában. Guidi állandó csapattársa a GT-programban, és együtt kétszer is világbajnoki címet szereztek. Calado precizitása, kiegyensúlyozott tempója és hiba nélküli vezetése Le Mans-ban is döntő tényező volt.
Antonio Giovinazzi neve leginkább az F1 világából lehet ismerős, hiszen 2019 és 2021 között az Alfa Romeo versenyzője volt. A 2023-as WEC-szezonban debütált hosszútávú versenyzőként, és azonnal Le Mans-győzelmet ünnepelhetett. Ő volt az első olyan olasz F1-es pilóta, aki Le Mans-t nyert Enzo Ferrari óta, így a győzelem az ő esetében is történelmi jelentőségű.
A két olasz – Pier Guidi és Giovinazzi – mellett Calado is kulcsszereplője volt ennek a sikernek. Hárman együtt nemcsak technikai fölényt, hanem versenyzői érettséget és igazi csapatmunkát is bemutattak, a Ferrari pedig ezzel új fejezetet nyitott a hosszútávú versenyzés történetében.
Következzen végre a modell
A Bburago egyik legnagyobb dobása lett a Ferrari 499P. 2024 év elején nagy nemzetközi kiállításokon mutatták be a 2023-as Le Mans-i festésű Ferrari 499P-t. Nagyon büszkék voltak rá, hozzátesszük nem ok nélkül.
2024 elején láthattuk először a Ferrari 499P-t a Bburagótól egy nemzetközi kiállításon.
A Burago kiadása ugyanis nagyon igényesre sikeredett. Természetesen nem vetélkedhet egy műgyantás Looksmarttal, vagy BBR Modellel, de a saját kategóriájában kiváló, sőt egyedülálló. És a legszebb, hogy rögtön három különböző méretarányban elkészítették, mégpedig 1:43, 1:24 és 1:18 -ban.
Ez nem mindennapi lehetőség, hiszen ritka, hogy ugyanaz a festés, ugyanattól a gyártótól három méretarányban is megjelenjen. Sőt kiadták exkluzív vitrines modellként, valamint összeszerelhető fém modellként is. Ezekívül megcsinálták az #50-es rajtszámú gép festését is.
Mi most az #51-es rajtszámú 1:43, 1:24 és 1:18-as modelleket fogjuk megnézni. A három változatot külön-külön mutatjuk be, versenyeztetés nélkül, hiszen minden méretarány más élményt ad, és mindegyik a maga kategóriájában kiváló. Lássuk, mit érdemes tudni róluk!
Fontos, hogy mindhárom modellt a gyártó 14 éves kor felett ajánlja, ez is mutatja, hogy ezek nem játékszerek, hanem gyűjtői darabok, amelyek méltó módon idézik meg a Ferrari diadalát.
Méret és megjelenés:
Mindhárom modell fém, műanyag alkatrészekkel. Az arányokkal egyik modellnél sincs gond, méretben viszont nagyon eltérnek.
- 1:18 : 28 cm
- 1:24 : 21 cm
- 1:43 : 11 cm
Ebből látható, hogy az 1:18-as méretarányú modellnek bizony már komolyabb méretű helyre van szüksége. Viszont az is kétségtelen, hogy ez a verzió messze a leglátványosabb mind közül.
Az 1:18, 1:24 és 1:43 méretarányú modellek nagysága egymáshoz képest.
Részletgazdagság:
A matricázása mindhárom modellnek teljesen megegyezik, a matricák minőségében semmiféle különbség nincs köztük.
A kerekek és a teljes karosszéria ugyanolyan igényesen kidolgozott mindhárom méretarányban, a leginkább szembetűnő különbség, hogy az 1:43-as méretarányú modellen már nem jelennek meg a telemetriai adatokat, vagy a rádióbeszélgetéseket biztosító antennák, valamint a karbon elemeket megformáló műanyag alaktrészek textúrája sem követi 1:43-as méretarányban az 1:24-es és 1:18-as modell kialakítását. És a visszapillantó tükrökbe sem jutott már a legkisebb modellnél egy kis felragasztott visszatükröző lapka, ami a nagyobb társainál megvan.
A leginkább szembetűnő különbség az első lámpatestekben van. Ott az 1:43-es jelentősen elmarad a nagyobb társaitól.
A fényezés mindhárom méretarányban teljesen megegyezik.
Oldalról nem számottevő a különbség a három méretarány között.
Elölről a lámpákban van a legnagyobb különbség.
Mozgatható elemek:
Mindhárom modell szépen gurul, az 1:18-as modell kerekei kis mértékben el is fordulnak. Az 1:24 és 1:18 méretarányú modellek ajtajai nyithatók, az 1:43-as modellen nincs nyitható elem.
A belső kidolgozottságban már jóval nagyonn különbség van a modellek között. Az 1:43-as modellbe gyakorlatilag be sem lehet látni. Az 1:24-es modell belső tere viszont már ki van dolgozva, és a nyitható ajtókon keresztül be is látunk. Ebben a tekintetben messze az 1:18-as méretarányú modelll teljesít a legjobban, ugyanis ennek a belső tere egészen szépen, részletesen ki van dolgozva, és könnyedén be is látni.
Ár-érték arány:
Ha már van kedvenc méretarányod, valószínűleg nem kell sokat gondolkodnod, azt fogod választani. És ez teljesen rendben van, bármelyik változat mellett döntesz, biztos lehetsz benne, hogy a Bburago jó ár-érték arányt tesz le az asztalra. Egyik modell sem fog csalódást okozni.
Viszont ha még vacillálsz, hogy mekkora Ferrarit szeretnél a gyűjteményedbe, akkor adunk néhány szempontot, ami az eddigieken túl segíthet a döntésben.
1:18
Az 1:18-as változat a három közül a legnagyobb és legrészletesebb darab, ennek megfelelően a legdrágább is. Aki egy igazán látványos, részletes modellt keres a gyűjteményébe, itt remek ár–érték arányt kap a méret és a kidolgozottság tükrében.
Az 1:18-as modell ára több mint háromszorosa a 1:24-esnek, de részletgazdagságban (azon belül is elsősorban a belső kialakításban) és méretben is jócskán túlmutat rajta. Ez egy igazán impozáns modell.
1:24
Nem kerül 2x annyiba, mint az 1:43, mégis sokkal többet mutat, van nyitható ajtaja és a belső is kidolgozásra került. Remek választás a jó ár és a látványosabb megjelenés között.
1:43
Erre sem mondhatnánk, hogy nem látványos, szépen visszaadja a Le Mans-i győztes hangulatát. A kidolgozottsága ennek a legegyszerűbb, árban azonban verhetetlen, és ha számít a rendelkezésre álló hely, akkor ez a legjobb választás.
Ha a hosszútávú versenyzés legendás pillanatai megdobogtatják a szíved, vagy egyszerűen csak nem hagynád ki a Ferrari történelmi visszatérését Le Mans csúcsára, akkor ezek a modellek neked szólnak.
Válaszd ki a kedvenced, és tedd teljessé a gyűjteményed ezzel az ikonikus darabbal! További képeket és részleteket a modellek termékoldalain találsz.
Kapcsolódó termékek:
- Ferrari 499P n.51 Le Mans 2023 A.P. Guidi - J. Calado - A. Giovinazzi
-10% 31 851 Ft
35 390 Ftraktáron, azonnal elérhető - Ferrari 499P n.51 Le Mans győztes 2023 A.P. Guidi - J. Calado - A. Giovinazzi vitrinnel
-15% 7 982 Ft
9 390 Ftraktáron, azonnal elérhető - Ferrari 499P n.51 Le Mans győztes 2023 A.P. Guidi - J. Calado - A. Giovinazzi
-15% 5 090 Ft
5 990 Ftraktáron, azonnal elérhető - Ferrari 499P n.51 24h Le Mans győztes 2023 A.P. Guidi - J. Calado - A. Giovinazzi
-15% 8 662 Ft
10 190 Ftrendelésre, átvehető 10-15 munkanap múlva