Első generációs Miura lenyűgöző részletekkel

Lamborghini Miura P400 – Kyosho – 1:18

A Kyosho nemrég rukkolt elő az egyik legszebb klasszikus Lamborghinivel, az első generációs Miura P400-zal, ráadásul egyszerre többféle színváltozatban is, 1:18-as méretarányban. Régóta vártuk ezt a modellt, és most végre megérkezett hozzánk az elegáns fehér változat.

Lamborghini Miura P400 – A szupersportautók úttörője

A Miura története egy kicsit olyan, mint egy autós mérnökökből álló titkos szövetség legendája. 1965-ben három Lamborghini-mérnök – Giampaolo Dallara, Paolo Stanzani és Bob Wallace – munkaidőn túl, titokban kezdett el dolgozni egy új prototípuson, amit csak „P400” néven emlegettek. Egy olyan utcai autót képzeltek el, ami versenypályán is megállja a helyét, de közúton is vezethető. Először maguknak álmodták meg, aztán próbálták meggyőzni Ferruccio Lamborghinit, hogy nem őrültek meg teljesen.

A terv annyira meggyőző volt, hogy a Lamborghini végül zöld utat adott, és a mérnökök szabad kezet kaptak. A cél egy középmotoros, V12-es sportautó volt. Olyan, ami addig nem létezett a piacon. A motor keresztben került beépítésre, és egybeépült a váltóval és differenciálművel, ez pedig zseniális térkihasználást jelentett, és nem mellesleg fantasztikus hangzást is.

1965 végére elkészült a guruló alváz, amit a torinói autószalonon mutattak be, karosszéria nélkül. Az emberek így is megőrültek érte. A dizájnt végül a Bertone stúdió kapta meg, ahol Marcello Gandini – akkor még ismeretlen fiatal tervező – keze alatt született meg az az ikonikus forma, amit ma is csodálunk.

 

A Miura ebben az állapotában jelent meg a torinoi autószalonon. (Forrás: Miuragirl az en.wikipedia oldalán)

Az első teljes autót az 1966-os Genfi Autószalonra kellett összehozniuk, de a hajrá olyan szoros volt, hogy senki nem tudta biztosan, belefér-e a motor a kaszniba. Ezért inkább le se nyitották a motorháztetőt – csak ballaszttal töltötték fel a helyét, és mosolyogva mutogatták a zárt motorteret. A közönség így is odavolt, a Miura lett a show sztárja, Gandini pedig azonnal híres lett.

A 3.9 literes V12-es motor 350 lóerőt tudott, a végsebesség 280 km/h körül alakult, de itt nem csak a számok számítottak. A Miura formája, karaktere, hangulata... ez volt az első igazi szupersportautó. Olasz stílus, versenygyökerek, utcai elérhetőség, ennél jobban pedig nem is indulhatott volna a Lamborghini legenda.

A Kyosho modellről: hibátlan részletek, elegáns megjelenés

A Kyosho 1:18-as Lamborghini Miura P400 modellje fém karosszériával készült, makulátlan fehér fényezéssel, ami szerintünk tökéletesen kiemeli az autó egyedi formavilágát. A festés minősége kiváló, egyenletes, hibamentes, pontosan azt a szintet hozza, amit egy prémium modelltől elvárunk. Rögtön leszögezhetjük: ez az a modell, amelynél egyszerűen nincs mibe belekötni.

Mindene nyitható, az illesztések mégis nagyon pontosak.

Az illesztések pontosak, minden nyitható elem – ajtók, motorháztető, csomagtér – szépen, feszesen záródik. A motorháztető alatt található V12-es blokk látványa külön említést érdemel: minden egyes alkatrész a helyén van, a felületek textúrái, színei, festett részletei is nagyon igényesek. A motoron található feliratok olyan aprók, hogy szabad szemmel szinte olvashatatlanok, nagyítóval viszont tűélesen kiolvashatók, ez jól mutatja a gyártás pontosságát.

Egészen különlegesen néz ki, ahogy mindene nyitva van.

A beltér is részletesen kidolgozott, bár a teljesen fekete szín kissé elrejti a finomabb részleteket. Ennek ellenére a műszerfal, a váltó, a kormány és az ülésformák precízen kivitelezettek. A váltókar és a kormány krómhatású felületet kapott, ami feldobja az összképet.

A küszöbnél elhelyezett Bertone felirat igényesen kivitelezett, nem nyomtatott hatású, hanem valóban hozzáadott elem. A fényszórók természetesen a Miurára jellemző ikonikus „szempillás” kialakításúak, és tökéletesen illeszkednek a karosszériába.

A modell kerekei gurulnak, de nem kormányozhatók, ez egyébként a Kyosho több kiadásánál is jellemző. A szélvédők tiszták, torzításmentesek, jól illeszkednek. Az összes műanyag elem prémium hatást kelt, nincsenek öntési nyomok vagy sorják, minden részlet átgondolt és igényes.

Ilyen feliratokat csak a legjobb minőségű modellekre tesznek.

Kár hogy teljesen fekete a beltér, a kidolgozottságra azonban így sem lehet panasz.

Egyik a kedvenc részletek közül, a Bertone küszöb.

Ez a fehér Kyosho Miura azok közé a modellek közé tartozik, amelyet öröm nézni, és bátran mondhatjuk: bármelyik gyűjtemény középpontja lehet. Ráadásul rögtön háromféle színből is választhatunk.

Ezt tényleg érdemes beszerezni.

Ha eddig csak nézegetted a Miura fotóit, de még nem volt belőle modell a gyűjteményedben, akkor ez egy tökéletes alkalom. A Kyosho remekműve nemcsak látványos, hanem értékálló darab is.

Kapcsolódó termékek: