Az 1000 lóerős kabrió Ferrari

Ferrari SF90 Spider – Bburago – 1:18

2025.05.26

A Bburago nem viccel, ha Ferrariról van szó – és ezt az SF90 Spider is bizonyítja. Ez a modell nem csak a forma miatt lenyűgöző, hanem azért is, mert pontosan azt a jövőbe mutató, hibrid szuperautó-karaktert hozza, amit az eredeti is képvisel. Az SF90 Spider a Ferrari első nyitható tetejű plug-in hibridje, amely ugyanazt az elképesztő, 1000 lóerős hajtásláncot kapta, mint a Stradale.

A Bburago 1:18-as méretarányú modellje lenyűgöző részletességgel készült, és szinte valamennyi része nyitható. Ha szereted a modern Ferrarik éles vonalait, a technológiai csúcsteljesítményt és a lehengerlő olasz stílust – akkor ezt a modellt neked találták ki.

A valóságos szupersport – az eredeti SF90 Spider

A Ferrari SF90 Spider 2020-ban mutatkozott be, és a márka első nyitható tetejű plug-in hibrid modellje lett. Ugyanazt a technológiai tudást és teljesítményt hozza, mint a zárt tetős Stradale, de teljes kabrióélményt kínál – kompromisszumok nélkül.

És a számok magukért beszélnek:

  • 4.0 literes V8-as turbómotor + 3 elektromos motor
  • Összteljesítmény: 1000 lóerő
  • 0–100 km/h: 2,5 másodperc
  • Végsebesség: 340 km/h
  • Hatótáv tisztán elektromos módban: kb. 25 km
  • Az első Ferrari sportautó, ami összkerékhajtással készült
  • Újdonság az aktív hátsó szárny, amely menet közben szabályozza a leszorítóerőt és a légellenállást

Az SF90 Spider megjelenése is épp olyan lehengerlő, mint amit a Ferrari névtől elvárunk: éles, sportos vonalak, alacsony építés, versenyautós hangulat. De mindehhez hozzáadódik az a ritka nyitott tetős szabadság, ami még különlegesebbé teszi ezt a modellt. 

 

Pont olyan vonzó, mint az eredeti.

Bburago, 1:18, Ferrari SF90 Spider – mit is tud valójában?

Az 1:18-as méretaránynak megfelelően sok mozgatható és szépen kidolgozott elemmel rendelkezik. A karosszéria fém, a fényezés látványos és egyenletes, szabad szemmel csak minimális felületi hibák vehetők észre – a kategóriájához képest kifejezetten szép kivitelről van szó.

A motortér fedele, a csomagtartó és a tetőtartó nyithatók, akárcsak az ajtók, amelyek mögött egy meglepően részletes belsőtér fogad – játékautós mércével nézve mindenképp. A modell jól gurul, az első kerekek elfordíthatók, és a kormány is együtt mozdul velük. Az autó rugózik is, mind az első, mind a hátsó tengelyen, ami külön élményt ad, különösen kézben mozgatva.

A felnik és a gumiabroncsok igényesek, a kerékállás jellemzően párhuzamos. A hátsó kerekek mérete – akárcsak a valódi autónál – nagyobb, így a formaarány vizuálisan is jól érvényesül.

 

A modell ugyanakkor nem mentes a kompromisszumoktól sem: az alváz teljesen sík, részlet nélküli, és a hátsó szárny – bár formailag pontos – nem mozgatható, szemben az eredeti autó aktív aerodinamikai megoldásával. Mindezek ellenére nagyon masszív darab, strapabíró kialakítással, amit a gyártó már 4 éves kortól ajánl – de a felnőtt gyűjtők vitrinjének is tökéletes darabja lehet.

Szinte mindene nyitható, az első és hátsó tengelyen is rugózik.

Az arányok tökéletesek, a visszapillantók körül látható sorja pedig csak a fotókon tűnik fel, szabad szemmel láthatatlan.

Tető sajnos nem jár a modellhez

A hátsó szárny ugyan statikus, de ez semmit nem von le az értékéből, annyira gyönyörű az egész hátulja.

A motortérbe inkább csak bepillantani lehet, de ez nem a modellautó hibája.

A belső tér kialakítása játékautóhoz képest kifejezetten igényes.

Ez a látvány megérdemli a saját helyét a vitrinedben

Kevés autó tud egyszerre ennyire erőt, eleganciát és jövőbe mutató technológiát sugározni, mint a Ferrari SF90 Spider – és most a Bburago jóvoltából mindezt kézzelfogható formában is élvezheted.

A részletek, a mozgatható elemek és az arányok olyan szinten hozzák vissza az eredetit, hogy ez a modell nem csak egy „szép kisautó” – hanem egy látványos, karakteres darab, ami önmagáért beszél.

 

Kapcsolódó termékek: